Programowanie Obiektowe 2 (laboratorium)
Programowanie Obiektowe 2 (zajęcia laboratoryjne, informatyka stacjonarne, drugi rok)
Regulamin i zasady zaliczania
1. Obecność na zajęciach laboratoryjnych zgodnie z regulaminem studiów PŚk jest OBOWIĄZKOWA.
2. Brak obecności na zajęciach laboratoryjnych usprawiedliwia wyłącznie zwolnienie lekarskie.
3. Spóźnienie na zajęcia więcej niż 15 minut będzie traktowane jako nieobecność.
4. Jeśli student opuści więcej niż 3 zajęcia laboratoryjne, będzie niesklasyfikowany (zostanie to zgłoszone do dziekanatu).
5. Zwolnienie lekarskie należy dostarczyć na pierwszych zajęciach kończących okres nieobecności.
6. Należy odrobić wszystkie nieobecności na zajęciach, ustalając wcześniej termin z prowadzącym zajęcia.
7. Zajęcia laboratoryjne odbywają się w zespołach 2 osobowych (w zależności od sali laboratoryjnej).
8. Nie ma możliwości zmiany składu zespołu w trakcie trwania semestru.
9. Ocena końcowa z laboratorium wystawiana jest na podstawie:
- Obecności na zajęciach laboratoryjnych,
- Oddanych programów podczas zajęć laboratoryjnych ,
- Kolokwiów (części teoretycznej OBOWIĄZKOWA i praktycznej NIEOBOWIĄZKOWA).
10. Zespół, który oddaje program odpowiada na pytania dotyczące kodu źródłowego danego programu. Każda z osób należących do zespołu odpowiada indywidualnie.
11. W trakcie trwania semestru odbędą się 3 kolokwia. Kolokwia są ZAPOWIEDZIANE.
12. Kolokwium składać się będzie z dwóch części, części teoretycznej (4 pytania) oraz części praktycznej (1 zadanie).
- Część teoretyczna OBOWIĄZKOWA (czas trwania 15 minut) będzie w formie pisemnej,
- Część praktyczna NIEOBOWIĄZKOWA (czas trwania 30 minut) wykonywana będzie na komputerach znajdujących się w sali laboratoryjnej. Każdy student prezentuje działanie stworzonego podczas kolokwium programu.
13. Punktacja:
- Część I - Instrukcje 1 - 4 (każda po 3 pkt.), kolokwium część teoretyczna 10 pkt./część praktyczna 10 pkt.
- Część II - Instrukcje 5 - 8 (każda po 3 pkt.), kolokwium część teoretyczna 10 pkt./część praktyczna 10 pkt.
- Część III - Instrukcje 9 - 12 (każda po 4 pkt.), kolokwium część teoretyczna 10 pkt./część praktyczna 10 pkt.
14. Do uzyskania oceny pozytywnej z przedmiotu konieczne jest min. 50 punktów.
15. Na ocenę końcową z laboratorium pracuje się cały semestr, poprzez oceny cząstkowe z poszczególnych części.
16. Zgodnie z regulaminem PŚk NIE MA POPRAWY Z LABORATORIUM! (zarówno w formie pisemnej jak i ustnej).
17. Wykorzystywanie programów napisanych przez inne osoby lub ściągniętych z Internetu będzie traktowane jako PLAGIAT !!!.
18. Wszelkie inne zasady dotyczące odbywania i zaliczania zajęć są umieszczone w Regulaminie Studiów Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach.
Wysyłanie plików i sprawozdań
Temat wiadomości (e-mail) powinien być zgodny z następującym formatem: PO2.<NR GRUPY>.<NAZWISKO 1>.<NAZWISKO 2>.<NR LABORATORIUM>
Przykład: PO2.GR2ID14A.KOWALSKI.NOWAK.LAB1
UWAGA!!! Wiadomości, które nie będą posiadały tematu zgodnego z podanym formatem, nie będą brane pod uwagę
Jako załączniki należy zamieścić: kody źródłowe
Pliki należy spakować programem (ZIP, 7Z, TAR lub BZ2) i wysłać pocztą elektroniczną na adres podany w informacjach ogólnych
Materiały pomocnicze
Której wersji (implementacji) JDK używać?
Java OpenJDK Documentation & API
Instrukcje laboratoryjne
Instrukcja laboratoryjna nr 0 - Wprowadzenie
Instrukcja laboratoryjna nr 1 - Klasy, obiekty, inicjalizacja
Instrukcja laboratoryjna nr 2 - Instrukcje sterujące, pętle, liczby pseudolosowe
Instrukcja laboratoryjna nr 3 - Hermetyzacja
Instrukcja laboratoryjna nr 4 - Kompozycja, dziedziczenie
---
Instrukcja laboratoryjna nr 5 - Polimorfizm (wielopostaciowość)
Instrukcja laboratoryjna nr 6 - Klasy i metody abstrakcyjne, interfejsy
Instrukcja laboratoryjna nr 7 - Kolekcje (kontenery)
Instrukcja laboratoryjna nr 8 - Wyjątki, obsługa wyjątków, generowanie wyjątków
---
Instrukcja laboratoryjna nr 9 - System wejścia - wyjścia (Java I/O System)
Instrukcja laboratoryjna nr 10 - Wątki
Instrukcja laboratoryjna nr 11 - Gniazda sieciowe
Instrukcja laboratoryjna nr 12 - Wyrażenia lambda, strumienie, interfejsy funkcyjne