Programowanie Obiektowe 2 (projekt)

by Maciej Lasota published 2020/02/25 09:45:00 GMT+1, last modified 2024-11-08T09:49:33+01:00

Programowanie Obiektowe 2 (zajęcia projektowe, informatyka stacjonarne, drugi rok)

 

Regulamin i zasady zaliczania

1. Projekt z przedmiotu Programowanie Obietkowe 2 wykonywany jest w zespołach 1-2 osobowych. 

2. Po wybraniu (otrzymaniu) tematu projektu nie ma możliwości zmiany składu zespołu.

3. Każdy zespół może zgłosić własny temat projektu, ewentualnie wybrać z listy projektów zaproponowanych przez prowadzącego zajęcia.

4. W przypadku braku własnego tematu lub też NIE wybraniu projektu z listy, zostanie on przydzielony odgórnie (drogą losowania) przez prowadzącego zajęcia.

5. Po wybraniu (przydzieleniu) projektu nie ma możliwości zmiany tematu.

6. Projekt powinien być napisany w całości w języku Java (minimalna wersja Java SE 11) - implementacja Eclipse Temurin lub OpenJDK, można używać również dodatkowych framework'ów, bibliotek itp..

7. Projekt powinien być stworzony jako projekt Maven (Maven) lub Gradle (Gradle)  z wykorzystaniem jednego z dostępnych środowisk programistycznych EclipseNetBeans lub Intellij IDEA. Wszystkie niezbędne do działania projektu artefakty mają być zdefiniowane w pliku konfiguracyjnym (plikach) pom.xml, build.gradle itp..

8. Projekt powinien zawierać testy jednostkowe napisane z wykorzystaniem framework'a JUnit (JUnit 5).

9. Każdy projekt powinien być umieszczony w zdalnym repozytorium kodu (systemie kontroli wersji) GitLab (na serwerze Katedry Systemów Informatycznych).

10. Projekty które nie będą zgodne z przedstawionymi wytycznymi nie będą sprawdzane.

11. Projekt powinien posiadać dokumentacje techniczną w postaci pliku *.pdf. Dokumentacja powinna składać się z nagłówka oraz opisu projektu.

12. Nagłówek projektu powinien zawierać:

    • nazwę przedmiotu,
    • temat projektu,
    • imiona i nazwiska studentów danego zespołu,
    • rok studiów oraz grupę dziekańską.

13. Opis projektu powinien zawierać:

    • ogólny opis projektu wraz informacjami o technologiach, framework'ach, bibliotekach użytych w projekcie,
    • informacje na temat funkcjonalności projektu,
    • informacje na temat sposobu uruchomienia oraz obsługi projektu,
    • informacje na temat stworzonych klas, metod, funkcji (bez kodu źródłowego) z opisem ich podstawowej funkcjonalności (przyjmowanymi parametrami, wartościami zwracanymi) oraz ich przeznaczeniem,
    • informacje na temat ilości pracy włożonej przez poszczególnych członków zespołu w tworzenie projektu.

14. Do projektu powinna być również dołączona dokumentacja wygenerowana za pomocą narzędzia Javadoc służącego do automatycznego generowania dokumentacji kodu.

15. Cała dokumentacja (plik pdf + javadoc) również powinna być umieszczona w zdalnym repozytorium kodu (systemie kontroli wersji) w specjalnym katalogu "doc".

16. Projekty należy wykonać i oddać do końca semestru (termin zostanie wcześniej ustalony pod koniec semestru).

17. Każdy zespół oddaje projekt osobiście przedstawiając i prezentując działanie programu.

18. Przed prezentacją każdy zespół musi wysłać link do projektu (do zdalnego repozytorium kodu) do zatwierdzenia na e-mail prowadzącego.

  

Wysyłanie linków do projektów

Temat wiadomości (e-mail) powinien  być zgodny z następującym formatem: PROJEKT_PO2.<NR GRUPY>.<NAZWISKO 1>.<NAZWISKO 2>

Przykład: PROJEKT_PO2.GR2ID12A.KOWALSKI.NOWAK

UWAGA!!! Wiadomości, które nie będą posiadały tematu zgodnego z podanym formatem, nie będą brane pod uwagę

Projekt należy wysłać pocztą elektroniczną na adres podany w  informacjach ogólnych

 

Zajęcia projektowe

Zajęcia projektowe odbywają się w formie KONSULTACJI.
Można również korzystać z konsultacji projektowych w czasie moich zajęć laboratoryjnych.
UWAGA!!! Proszę o wcześniejsze poinformowanie mnie drogą elektroniczną o chęci skorzystanie z konsultacji.

 

Lista przykładowych tematów projektów link