Zasady zaliczenia
- Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
- Na projekt należy zrealizować grę wideo 3D lub symulację fizyczną 3D o dowolnie wybranej tematyce.
- Projekty mogą być tworzone w dowolnym środowisku z użyciem języków C/C++/C#/Java i bibliotek graficznych OpenGL/DirectX. Mile widziany framework Qt.
- Możliwe jest także wykorzystanie silników gier wideo typu Unity, Unreal Engine, CryEngine itp.
- Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen lub Javadoc.
- Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
- jakość wyświetlanej grafiki i dodatkowych efektów specjalnych,
- atrakcyjność rozgrywki (w przypadku gier wideo),
- stabilność i dokładność odwzorowania rzeczywistego zjawiska (w przypadku symulacji),
- czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
- podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
- jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
- wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.
Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących gier wideo 3D
- Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
- Menu ekranowe gry.
- Zapisywanie i wczytywanie stanu gry.
- Teksturowanie obiektów.
- Oświetlenie sceny.
- Wykorzystanie shaderów.
Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących symulacji fizycznych 3D
- Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
- Menu ekranowe z możliwością zmiany parametrów symulacji.
- Możliwość zatrzymania, wznowienia i zresetowania symulacji.
- Teksturowanie obiektów.
- Oświetlenie sceny.
- Wykorzystanie shaderów.
- Wykorzystanie jednego z algorytmów: Eulera, Verleta lub Rungego-Kutty.
W przypadku tematów związanych z symulacjami fizycznymi, polecam zapoznanie się z książką "Grafika Fizyka Metody numeryczne" Jacka Matulewskiego.