Zasady zaliczenia

by Paweł Pięta published 2019/01/18 06:23:00 GMT+2, last modified 2022-10-03T23:41:17+02:00
  1. Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
  2. Na projekt należy zrealizować grę wideo 3D lub symulację fizyczną 3D o dowolnie wybranej tematyce.
  3. Projekty mogą być tworzone w dowolnym środowisku z użyciem języków C/C++/C#/Java i bibliotek graficznych OpenGL/DirectX. Mile widziany framework Qt.
  4. Możliwe jest także wykorzystanie silników gier wideo typu Unity, Unreal Engine, CryEngine itp.
  5. Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen lub Javadoc.
  6. Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
    • jakość wyświetlanej grafiki i dodatkowych efektów specjalnych,
    • atrakcyjność rozgrywki (w przypadku gier wideo),
    • stabilność i dokładność odwzorowania rzeczywistego zjawiska (w przypadku symulacji),
    • czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
    • podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
    • jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
    • wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.

Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących gier wideo 3D

  • Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
  • Menu ekranowe gry.
  • Zapisywanie i wczytywanie stanu gry.
  • Teksturowanie obiektów.
  • Oświetlenie sceny.
  • Wykorzystanie shaderów.

Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących symulacji fizycznych 3D

  • Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
  • Menu ekranowe z możliwością zmiany parametrów symulacji.
  • Możliwość zatrzymania, wznowienia i zresetowania symulacji.
  • Teksturowanie obiektów.
  • Oświetlenie sceny.
  • Wykorzystanie shaderów.
  • Wykorzystanie jednego z algorytmów: Eulera, Verleta lub Rungego-Kutty.

W przypadku tematów związanych z symulacjami fizycznymi, polecam zapoznanie się z książką "Grafika Fizyka Metody numeryczne" Jacka Matulewskiego.