Zasady zaliczenia

by Paweł Pięta published 2023/02/28 04:28:00 GMT+2, last modified 2023-02-28T04:40:29+02:00
  1. Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
  2. Projekt polega na zaprojektowaniu shadera realizującego zadany efekt graficzny (modelowanie oświetlenia, animacja, modelowanie odbić lustrzanych, przezroczystości, generacja niejednorodnych powierzchni itp.).
  3. Zaprojektowany shader należy następnie zaimplementować w języku Cg lub HLSL, a także zintegrować go z programem w języku OpenGL lub Direct3D i przetestować.
  4. W projekcie należy obowiązkowo zastosować paradygmat programowania obiektowego. Jest to warunek konieczny dopuszczenia projektu do obrony.
  5. Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen.
  6. Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
    • jakość zaprojektowanego efektu graficznego,
    • intuicyjność obsługi programu,
    • czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
    • podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
    • jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
    • wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.
  7. Opracowane shadery mogą stanowić uzupełnienie projektu zespołowego realizowanego na tym samym semestrze studiów.