- Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
- Projekt polega na zaprojektowaniu shadera realizującego zadany efekt graficzny (modelowanie oświetlenia, animacja, modelowanie odbić lustrzanych, przezroczystości, generacja niejednorodnych powierzchni itp.).
- Zaprojektowany shader należy następnie zaimplementować w języku Cg lub HLSL, a także zintegrować go z programem w języku OpenGL lub Direct3D i przetestować.
- W projekcie należy obowiązkowo zastosować paradygmat programowania obiektowego. Jest to warunek konieczny dopuszczenia projektu do obrony.
- Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen.
- Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
- jakość zaprojektowanego efektu graficznego,
- intuicyjność obsługi programu,
- czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
- podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
- jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
- wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.
- Opracowane shadery mogą stanowić uzupełnienie projektu zespołowego realizowanego na tym samym semestrze studiów.