Zasady zaliczenia

by Paweł Pięta published 2019/01/18 05:29:00 GMT+1, last modified 2022-03-13T00:58:33+01:00
  1. Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
  2. W roku akademickim 2021/2022 nie obowiązują zasady zaliczenia dotyczące rozliczania projektów w oparciu o harmonogram kamieni milowych.
  3. Projekty mogą być wykonywane pojedynczo lub w zespołach maksymalnie 4-osobowych.
  4. Na projekt należy zrealizować grę wideo 3D lub symulację fizyczną 3D o dowolnie wybranej tematyce.
  5. Projekty mogą być tworzone w dowolnym środowisku z użyciem języków C/C++/C#/Java i bibliotek graficznych OpenGL/DirectX. Mile widziany framework Qt.
  6. Możliwe jest także wykorzystanie silników gier wideo typu Unity, Unreal Engine, CryEngine, GameMaker itp.
  7. Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
    • jakość wyświetlanej grafiki i dodatkowych efektów specjalnych,
    • atrakcyjność rozgrywki (w przypadku gier wideo),
    • stabilność i dokładność odwzorowania rzeczywistego zjawiska (w przypadku symulacji),
    • czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
    • podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
    • jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
    • wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.

Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących gier wideo 3D

  • Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
  • Menu ekranowe gry.
  • Zapisywanie i wczytywanie stanu gry.
  • Teksturowanie obiektów.
  • Oświetlenie sceny.

Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących symulacji fizycznych 3D

  • Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
  • Menu ekranowe z możliwością zmiany parametrów symulacji.
  • Możliwość zatrzymania, wznowienia i zresetowania symulacji.
  • Teksturowanie obiektów.
  • Oświetlenie sceny.

W przypadku tematów związanych z symulacjami fizycznymi, polecam zapoznanie się z książką "Grafika Fizyka Metody numeryczne" Jacka Matulewskiego.