Programowanie Grafiki Komputerowej
Temat wiadomości do korespondencji:
PGK.GRUPA_LAB.NAZWISKA_OSÓB_W_ZESPOLE.LABNR
Laboratorium (WARUNKI ZALICZENIA):
- Kwadryki - Program - Zadania
- Listy wyświetlania, tablice wierzchołków - Zadania
- Mgła, blending - Zadania
- Bufor szablonowy - Zadania
- Bufor akumulacyjny - Zadania
- KOLOKWIUM. System cząstek - Zadania,
- Tekstury z kanałem alfa - Zadania - Cząstki - LoaderTGA
- Wczytywanie modeli 3d Studio Max - Zadania - Obiekt 3ds - Tekstura
- Sześcienne mapowanie środowiskowe - Zadania - GLee - Tekstury
- Krzywe i powierzchnie Beziera - Zadania
- KOLOKWIUM. Wprowadzenie do GLSL
- Oświetlenie per vertex i per pixel
- Teksturowanie
- KOLOKWIUM.
Projekt
Napisać program w OpenGL lub DirectX z wykorzystaniem shaderów i przynajmniej jednego z efektów graficznych przedstawionych na wykładzie.
Wykład
- Blending, Odbicia, Bufor szablonu
- Tekstury z kanałem alfa, Systemy cząstek
- Rozszerzenia OpenGL, Biblioteka GLEW, Multiteksturowanie, FBO
- Wprowadzenie do shaderów, podstawy języka GLSL
- Zmienne, Komunikacja OpenGL i GLSL
- Transformacje 3D, Tworzenie shaderów, Oświetlenie
- Teksturowanie w OpenGL4, Specular maps
- Fragment shader, Mgła
- Tekstury kubiczne, Skybox, Environment mapping
- Shadow mapping
- Bump mapping
- Wprowadzenie do DirectX, podstawy Direct3D
- Organizacja przestzreni 3D, Z-bufor, transformacje 3D
- Oświetlenie i teksturowanie w DirectX
- złożone obiekty 3D, struktura mesh i format pliku "x"
Literatura
- Foley, van Dam, Feiner, Hughes, Philips: „Wprowadzenie do grafiki komputerowej”, WNT 2001
- Richard S. Wright jr, Michael Sweet: „OpenGL – Księga eksperta”, Helion 1999
- „The Official Guide to Learning OpenGL” (tzw. „Red Book”) http://www.glprogramming.com/red/
- Neon Helium Productions (OpenGL tutorials) http://nehe.gamedev.net/