Programowanie Grafiki Komputerowej

by Grzegorz Pawiński published 2019/02/25 11:40:00 GMT+2, last modified 2023-10-11T21:45:39+02:00

Temat wiadomości do korespondencji:

PGK.GRUPA_LAB.NAZWISKA_OSÓB_W_ZESPOLE.LABNR

  


Laboratorium (WARUNKI ZALICZENIA):
 

  1. Kwadryki    -  Program  -  Zadania
  2. Listy wyświetlania, tablice wierzchołków   -  Zadania
  3. Mgła, blending  -  Zadania
  4. Bufor szablonowy  -  Zadania
  5. Bufor akumulacyjny  -  Zadania
  6. KOLOKWIUM. System cząstek  -  Zadania,
  7. Tekstury z kanałem alfa  Zadania  - Cząstki - LoaderTGA
  8. Wczytywanie modeli 3d Studio Max  -  Zadania  - Obiekt 3ds Tekstura
  9. Sześcienne mapowanie środowiskowe  -  Zadania GLee  -  Tekstury
  10. Krzywe i powierzchnie Beziera  -  Zadania
  11. KOLOKWIUM. Wprowadzenie do GLSL
  12. Oświetlenie per vertex i per pixel
  13.  Teksturowanie
  14. KOLOKWIUM.

 


Projekt

 

Napisać program w OpenGL lub DirectX z wykorzystaniem shaderów i przynajmniej jednego z efektów graficznych przedstawionych na wykładzie.

 


Wykład

  1.  Blending, Odbicia, Bufor szablonu
  2. Tekstury z kanałem alfa, Systemy cząstek
  3. Rozszerzenia OpenGL, Biblioteka GLEW, Multiteksturowanie, FBO
  4. Wprowadzenie do shaderów,  podstawy języka GLSL
  5. Zmienne, Komunikacja OpenGL i GLSL
  6. Transformacje 3D, Tworzenie shaderów, Oświetlenie
  7. Teksturowanie w OpenGL4, Specular maps
  8. Fragment shader, Mgła
  9. Tekstury kubiczne, Skybox, Environment mapping
  10. Shadow mapping
  11. Bump mapping
  12. Wprowadzenie do DirectX, podstawy Direct3D
  13. Organizacja przestzreni 3D, Z-bufor, transformacje 3D
  14. Oświetlenie i teksturowanie w DirectX
  15. złożone obiekty 3D, struktura mesh i format pliku "x"

 


Literatura

  • Foley, van Dam, Feiner, Hughes, Philips: „Wprowadzenie do grafiki komputerowej”, WNT 2001
  • Richard S. Wright jr, Michael Sweet: „OpenGL – Księga eksperta”, Helion 1999
  • „The Official Guide to Learning OpenGL” (tzw. „Red Book”) http://www.glprogramming.com/red/
  • Neon Helium Productions (OpenGL tutorials) http://nehe.gamedev.net/

 



Zasoby internetowe