Zasady zaliczenia
- Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
- Tematyka projektów może dotyczyć przetwarzania bitmap lub gier wideo 2D/3D, przy czym z pierwszej tematyki można uzyskać maksymalnie ocenę 4.0 i może być ona realizowana w zespołach maksymalnie 3-osobowych.
- Projekty mogą być tworzone w dowolnym środowisku z użyciem języków C/C++. Mile widziany framework Qt.
- Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen.
- Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
- intuicyjność obsługi programu,
- jakość wyświetlanej grafiki i dodatkowych efektów specjalnych (w przypadku projektów dotyczących gier wideo 2D/3D),
- atrakcyjność rozgrywki (w przypadku projektów dotyczących gier wideo 2D/3D),
- czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
- podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
- jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
- wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.
Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących gier wideo 2D/3D
- Wykorzystanie biblioteki Allegro 4 / Allegro 5 / SFML / SDL / OpenGL / inna (grafika 2D).
- Wykorzystanie biblioteki OpenGL (grafika 2D/3D).
- Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
- Menu ekranowe gry.
- Zapisywanie i wczytywanie stanu gry.
- Wykorzystanie podstawowych transformacji (przesunięcie, obrót, skalowanie).
- Wykorzystanie sprite'ów (grafika 2D).
- Teksturowanie obiektów (grafika 3D).
- Oświetlenie sceny (grafika 3D).