Zasady zaliczenia

by Daniel Kaczmarski published 2021/11/06 15:24:10 GMT+1, last modified 2021-11-06T15:24:10+01:00
  1. Obowiązują ogólne zasady zaliczenia projektów, o ile punkty poniżej nie stanowią inaczej.
  2. Tematyka projektów może dotyczyć przetwarzania bitmap lub gier wideo 2D/3D, przy czym z pierwszej tematyki można uzyskać maksymalnie ocenę 4.0 i może być ona realizowana w zespołach maksymalnie 3-osobowych.
  3. Projekty mogą być tworzone w dowolnym środowisku z użyciem języków C/C++. Mile widziany framework Qt.
  4. Dokumentacja techniczna kodu źródłowego, o której mowa w ogólnych zasadach zaliczenia projektów, ma być wygenerowana programem Doxygen.
  5. Podczas oceniania projektów będą brane pod uwagę następujące aspekty:
    • intuicyjność obsługi programu,
    • jakość wyświetlanej grafiki i dodatkowych efektów specjalnych (w przypadku projektów dotyczących gier wideo 2D/3D),
    • atrakcyjność rozgrywki (w przypadku projektów dotyczących gier wideo 2D/3D),
    • czytelność kodu (indentacja, intuicyjne nazwy zmiennych/podprogramów/parametrów/klas),
    • podział kodu na podprogramy z parametrami, klasy i pliki nagłówkowe/źródłowe,
    • jakość sprawozdania i dokumentacji technicznej kodu źródłowego,
    • wkład poszczególnych członków zespołu w wykonanie projektu.

Szczegółowe wymagania wobec projektów dotyczących gier wideo 2D/3D

  • Wykorzystanie biblioteki Allegro 4 / Allegro 5 / SFML / SDL / OpenGL / inna (grafika 2D).
  • Wykorzystanie biblioteki OpenGL (grafika 2D/3D).
  • Obsługa klawiatury i myszy lub ekranu dotykowego.
  • Menu ekranowe gry.
  • Zapisywanie i wczytywanie stanu gry.
  • Wykorzystanie podstawowych transformacji (przesunięcie, obrót, skalowanie).
  • Wykorzystanie sprite'ów (grafika 2D).
  • Teksturowanie obiektów (grafika 3D).
  • Oświetlenie sceny (grafika 3D).