Tematy projektów
Tematy projektów dotyczące przetwarzania bitmap
- Redukcja kolorów map bitowych w odcieniach szarości (8-bitowa głębia). Możliwość określenia wynikowej głębi kolorów (od 1 do 7 bitów). Dyfuzja błędów Floyda-Steinberga.
- Korekcja jasności i kontrastu dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Rysowanie histogramu kolorów RGB. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
- Obrót kolorowych obrazów o dowolny kąt wokół środka ekranu. Procedura obrotu napisana własnoręcznie. Określenie kąta obrotu z dokładnością co najmniej 1 stopień.
- Skalowanie kolorowych obrazów do dowolnych rozmiarów (powiększanie i zmniejszanie). Procedura skalowania napisana własnoręcznie. Skalowanie z krokiem minimum 5%.
- Wyrównywanie i normalizacja histogramu dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
- Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Wybór kanałów RGB, na których ma działać filtr.
- Realizacja filtru rozmycia ruchu (ang. motion blur) na obrazie kolorowym. Efekt w postaci liniowej (wzdłuż kierunku wskazanego przez użytkownika) i w postaci kolistej (z punktem centralnym wskazywanym przez użytkownika).
- Wykrywanie różnic na dwóch kolorowych obrazach o identycznym rozmiarze. Regulowany zakres tolerancji szumów (np. w procentach).
- Korekcja jasności, kontrastu i współczynnika gamma dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Rysowanie histogramu jasności. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Zmiana balansu koloru (niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB), odwrócenie kolorów (negatyw), zamiana składowych RGB obrazu miejscami dla 24-bitowych kolorowych obrazów. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Tworzenie obrazu złożonego z dowolnej liczby miniaturek wskazanych plików (tzw. "stykówki"). Miniatury takiej samej wielkości, procedura skalowania napisana własnoręcznie. Obrazy kolorowe RGB.
- Korekcja gamma oraz regulacja poziomu czerni i bieli dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Rysowanie histogramu jasności. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Wybór kanałów RGB, na których ma działać filtr.
- Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
- Filtr splotowy 5x5 dla map bitowych w odcieniach szarości z 8-bitową głębią. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Filtr splotowy 5x5 dla map bitowych w odcieniach szarości z 8-bitową głębią. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
- Realizacja filtru usuwania efektu czerwonych oczu na obrazie kolorowym. Działanie automatyczne oraz możliwość ręcznego zaznaczenia oczu. Regulowany próg koloru czerwonych oczu do usunięcia.
- Realizacja filtru tzw. "starej fotografii" (dodanie plam, szumów i rozmycia Gaussa) na obrazie kolorowym. Regulowany rozmiar poszarpanej krawędzi obrazu.
- Realizacja filtru pikselizacji na obrazie kolorowym. Regulowany rozmiar szerokości piksela osobno dla osi X i Y. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
- Realizacja filtru górnoprzepustowego z maskami Sobela na obrazie kolorowym. Wyświetlanie działania trzech filtracji: z wykorzystaniem poziomej maski Sobela, z wykorzystaniem pionowej maski Sobela oraz po uśrednieniu dwóch pierwszych rezultatów za pomocą wzoru na wielkość gradientu (operator Sobela).
Tematy projektów dotyczące gier wideo 2D/3D
- Prosta gra fabularna (RPG).
- Prosta gra FPS.
- Prosta gra logiczna z wykorzystaniem fizyki.
- Prosta gra platformowa.
- Prosta gra przygodowa.
- Prosta gra survival horror.
- Prosta gra TPS w rzucie izometrycznym.
- Prosta gra z gatunku celowniczek.
- Prosta gra z gatunku tower defense.
- Prosta gra na platformę Android.
Możliwe jest również zgłaszanie własnych tematów projektów.