Tematy projektów

by Paweł Pięta published 2019/01/18 06:29:02 GMT+2, last modified 2019-01-18T06:29:02+02:00

Tematy projektów dotyczące przetwarzania bitmap

  1. Redukcja kolorów map bitowych w odcieniach szarości (8-­bitowa głębia). Możliwość określenia wynikowej głębi kolorów (od 1 do 7 bitów). Dyfuzja błędów Floyda-­Steinberga.
  2. Korekcja jasności i kontrastu dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Rysowanie histogramu kolorów RGB. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  3. Progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  4. Progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) dla 24-bitowych obrazów kolorowych. Regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
  5. Obrót kolorowych obrazów o dowolny kąt wokół środka ekranu. Procedura obrotu napisana własnoręcznie. Określenie kąta obrotu z dokładnością co najmniej 1 stopień.
  6. Skalowanie kolorowych obrazów do dowolnych rozmiarów (powiększanie i zmniejszanie). Procedura skalowania napisana własnoręcznie. Skalowanie z krokiem minimum 5%.
  7. Wyrównywanie i normalizacja histogramu dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  8. Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  9. Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
  10. Filtry statystyczne dla kolorowych obrazów 24-bitowych: mediana, minimum i maksimum. Wielkości bloku: 3x3 i 5x5. Wybór kanałów RGB, na których ma działać filtr.
  11. Realizacja filtru rozmycia ruchu (ang. motion blur) na obrazie kolorowym. Efekt w postaci liniowej (wzdłuż kierunku wskazanego przez użytkownika) i w postaci kolistej (z punktem centralnym wskazywanym przez użytkownika).
  12. Wykrywanie różnic na dwóch kolorowych obrazach o identycznym rozmiarze. Regulowany zakres tolerancji szumów (np. w procentach).
  13. Korekcja jasności, kontrastu i współczynnika gamma dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Rysowanie histogramu jasności. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  14. Zmiana balansu koloru (niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB), odwrócenie kolorów (negatyw), zamiana składowych RGB obrazu miejscami dla 24-bitowych kolorowych obrazów. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  15. Tworzenie obrazu złożonego z dowolnej liczby miniaturek wskazanych plików (tzw. "stykówki"). Miniatury takiej samej wielkości, procedura skalowania napisana własnoręcznie. Obrazy kolorowe RGB.
  16. Korekcja gamma oraz regulacja poziomu czerni i bieli dla 8-bitowych obrazów w odcieniach szarości. Rysowanie histogramu jasności. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  17. Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  18. Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Wybór kanałów RGB, na których ma działać filtr.
  19. Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych map bitowych z głębią 24-bitową. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
  20. Filtr splotowy 5x5 dla map bitowych w odcieniach szarości z 8-bitową głębią. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  21. Filtr splotowy 5x5 dla map bitowych w odcieniach szarości z 8-bitową głębią. Możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy. Miksowanie obrazu oryginalnego z przefiltrowanym z możliwością regulacji (0-100%).
  22. Realizacja filtru usuwania efektu czerwonych oczu na obrazie kolorowym. Działanie automatyczne oraz możliwość ręcznego zaznaczenia oczu. Regulowany próg koloru czerwonych oczu do usunięcia.
  23. Realizacja filtru tzw. "starej fotografii" (dodanie plam, szumów i rozmycia Gaussa) na obrazie kolorowym. Regulowany rozmiar poszarpanej krawędzi obrazu.
  24. Realizacja filtru pikselizacji na obrazie kolorowym. Regulowany rozmiar szerokości piksela osobno dla osi X i Y. Filtrowanie całego obrazu lub wskazanego prostokąta.
  25. Realizacja filtru górnoprzepustowego z maskami Sobela na obrazie kolorowym. Wyświetlanie działania trzech filtracji: z wykorzystaniem poziomej maski Sobela, z wykorzystaniem pionowej maski Sobela oraz po uśrednieniu dwóch pierwszych rezultatów za pomocą wzoru na wielkość gradientu (operator Sobela).

Tematy projektów dotyczące gier wideo 2D/3D

  1. Prosta gra fabularna (RPG).
  2. Prosta gra FPS.
  3. Prosta gra logiczna z wykorzystaniem fizyki.
  4. Prosta gra platformowa.
  5. Prosta gra przygodowa.
  6. Prosta gra survival horror.
  7. Prosta gra TPS w rzucie izometrycznym.
  8. Prosta gra z gatunku celowniczek.
  9. Prosta gra z gatunku tower defense.
  10. Prosta gra na platformę Android.

Możliwe jest również zgłaszanie własnych tematów projektów.