Zadanie do wykonania
- Wypisz na standardowym wyjściu swoje imię.
- Wykonaj poniższe zadania, a następnie wynik wyświetl na standardowym wyjściu.
-
- Przypisz wartość odpowiadającej znakowi: ! do rejestru al
- Stosując operację przeniesienia przenieść zawartość rejestru ah do rejestru al ówcześnie przypisując wartość odpowiadającą znakowi % do rejestru ah
- Stosując operację dodawania i dowolne rejestry odpowiednie znaki tak, żeby w rejestrze al znalazł się znak S
- Stosując operację odejmowania i dowolne rejestry przypisz odpowiednie znaki tak, żeby w rejestrze al znalazł się znak M
- Stosując operacje logiczne i dowolne rejestry, przypisz odpowiednie znaki tak, żeby w rejestrze al znalazł się znak A
- Stosując minimum cztery rejestry, dokonaj niezbędnych operacji arytmetyczno-logicznych tak, żeby w rejestrze al znalazł się znak p
Należy przygotować kod ASM wykorzystujący architekturę x86 (rejestry 32 bitowe) lub 16 bitowe z wykorzystaniem architektury 8086 wykonujący poniższe założenia:
- Wykonanie podstawowych operacji arytmetycznych;
- Wykonanie podstawowych operacji logicznych;
- Przetestowanie różnych trybów adresowań;
- Zapoznanie się z podstawowymi wartościami rozkazów w kodzie maszynowym dla architektury x86;
- Zaznajomienie się z konwersją kodu ASM do kodu maszynowego;
- Przygotowanie kodu wykonującego operację dodawania z wykorzystaniem rejestrów 32 bitowych, a następnie dokonanie ręcznej konwersji do kodu maszynowego.