Projektowanie Aplikacji Internetowych 2 - projekt

by Karol Wieczorek published 2020/03/03 15:07:00 GMT+1, last modified 2022-02-21T12:53:59+01:00

Organizacja zajęć projektu z Projektowania Aplikacji Internetowych 2

  1. Projekty wykonywane są w grupach 3-4 osobowych. Inna liczebność członków zespołu projektowego wymaga zgody Prowadzącego.
  2. Każdy zespół projektowy wybiera swojego team leadera, który odpowiada za koordynację pracy w zespole. Team leader odpowiada za kontakt z Prowadzącym w imieniu zespołu osobiście, bądź może do tego wyznaczyć inną osobę.
  3. Każdy zespół musi dotrzymywać terminów wg Harmonogramu opisanego poniżej.
  4. Na zaliczenie projektu musi stawić się cały zespół.
  5. Przebieg zaliczenia projektu odbywa się wg następujących punktów:
    • Przedstawienie tematyki projektu i założeń projektowych
    • Prezentacja aplikacji wraz z przeprowadzonymi testami
    • Przedstawienie sposobu implementacji poszczególnych elementów aplikacji (kod źródłowy, użyte biblioteki, narzędzia itp.)
    • Obrona projektu - każdy z członków zespołu referuje część aplikacji wykonaną przez siebie
    • Złożenie sprawozdania - dokumentacja techniczna w formie papierowej oraz dokumentacja wraz z kodami źródłowymi w wersji elektronicznej (wysłanej na wskazanego maila)
  6. Po każdych zajęciach team leader wysyła maila do prowadzącego z tematem o wzorze: PAI2_PROJEKT_NAZWISKA_DATAZAJĘĆ gdzie w kilku zdaniach opisuje co zespół robił w czasie od poprzednich zajęć

Harmonogram spotkań (dokładne terminy spotkań do uzgodnienia z teamleaderem):

  1. III zajęcia - Zgłoszenie zespołów projektowych z wskazaniem Team Leadera. Zgłoszenie tematów projektów (tematy MUSZĄ być unikalne). Przygotowanie wstępnej listy funkcjonalności projektu. Zarejestrowanie kont na ogólnodostępnym GitLab i zaproszenie Prowadzącego do projektu z prawami przynajmniej do odczytu. Projekt ma mieć dostęp prywatny
  2. VI zajęcia - Przygotowanie prezentacji z pełnymi założeniami projektu: Treść założeń, schemat baz danych (jeśli dotyczy), wykorzystywane technologie, diagramy UML.
  3. XII zajęcia - Przedstawienie kompletnego systemu w wersji demo (dopuszczalne są: błędy w działaniu, brak drobnych funkcjonalności, brak testów)
  4. Ostatni tydzień semestru - I termin oddania projektu

Wymagania dotyczące projektu

  1. Warstwa prezentacji powinna być wykonana jako tzw. "cienki klient" - osobna aplikacja komunikująca się z warstwą biznesową przez żądania asynchroniczne
  2. Wybór bibliotek i frameworków pozostaje do wyboru studentów (np. VueJS, React, Angular 2+ itp.)
  3. Tematyka projektów powinna dotyczyć systemów informacyjnych np. przeznaczonych dla firm produkcyjno - handlowo - usługowych
  4. Każdy projekt musi zawierać funkcjonalność logowania z użyciem dowolnego social media oraz integrację z dowolnym systemem płatności elektronicznych
  5. Każdy projekt musi zawierać automatyczne testy jednostkowe oraz integracyjne (przynajmniej 50% funkcjonalności)
  6. Technologia wykonania warstwy backendowej jest dowolna.