Warunki zaliczeń/Grading Rules
Warunki zaliczeń przedmiotów/Courses Grading Rules
Podstawy programowania 1
- Celem zaliczenia wykładu, należy samodzielnie uzyskać co najmniej 50% punktów z kolokwium, które odbędzie się na ostatnim wykładzie. Jeśli ktoś nie uzyska zaliczenia w pierwszym terminie, będzie mógł się o nie ubiegać dwukrotnie w trakcie sesji. Terminy kolokwiów poprawkowych zostaną ustalone po ogłoszeniu wyników poprzednich podejść.
- Obecność na kolokwium jest obowiązkowa. Nieobecność może być usprawiedliwiona tylko w wyjątkowych sytuacjach (np.: choroba lub inne nagłe i nieprzewidywalne, ale udokumentowane zdarzenie). Za zgodą prowadzącego wykład można zdawać kolokwium we wcześniejszym terminie.
- Zadania na kolokwium mają charakter otwarty i w szczególności mogą polegać na napisaniu całości lub fragmentu programu.
- Obecność na wykładzie nie jest obowiązkowa, ale może być sprawdzana.
- Wykładowca zastrzega sobie prawo do okazyjnej weryfikacji wiedzy osób obecnych na sali, np. w postaci kartkówek. W jej przypadku osoby, które wypadną negatywnie, nie będą ponosiły żadnych konsekwencji z tego tytułu.
- W trakcie wykładu nie wolno bez zgody wykładowcy używać telefonów, tabletów ani komputerów. W trakcie kolokwium ten zakaz jest bezwarunkowy.
- Wszelkie inne sprawy związane z zaliczeniem przedmiotu ustala Regulamin Studiów.
Systemy operacyjne 1
- O ocenie z wykładu decyduje wynik kolokwium pisemnego, które odbędzie się na ostatnim wykładzie. Ocenę pozytywną uzyskają te osoby, które napiszą kolokwium samodzielnie i uzyskają co najmniej 50 punktów. Pozostałe osoby mogą ubiegać się o zaliczenie na kolokwium poprawkowym.
- Obecność na kolokwium jest obowiązkowa. Jej brak może być usprawiedliwiony jedynie przez wyjątkowe, nagłe i nieprzewidywalne, ale udokumentowane okoliczności, np. zły stan zdrowia potwierdzony pisemnie przez lekarza.
- Wszelkie inne sprawy związane z zaliczeniem przedmiotu ustala Regulamin Studiów.
- Obecność na zajęciach laboratoryjnych jest obowiązkowa. Nieobecności na więcej niż 5 zajęciach skutkuje niezaliczeniem zajęć. Wszystkie nieobecności muszą być odrobione i usprawiedliwione. Termin odrabiania należy ustalić w ciągu dwóch tygodni od powrotu na zajęcia. Zajęcia trwają 90 minut z przerwani i bez zgody osoby prowadzącej nie można ich zakończyć wcześniej. Spóźnienia powyżej 15 minut będą traktowane jako nieobecności.
- Zadania wykonywane są przez zespoły dwuosobowe. W szczególnych okolicznościach może powstać jeden zespół trzyosobowy lub jedna osoba może pracować indywidualnie przez cały semestr. Każdy zespół otrzymuje do wykonania dwa zadania z listy umieszczonej w instrukcji. Liczba zajęć, w ciągu których należy je wykonać, jest podana na stronie tytułowej instrukcji.
- Wykonanie zadań polega na napisaniu programów określonych ich treścią. Zadania należy wykonywać na zajęciach. Zabronione jest przynoszenie „gotowców”. Po zakończeniu realizacji zadania należy zgłosić ten fakt prowadzącemu zajęcia, który oceni zgodność działania programu z treścią zdania oraz jakość rozwiązania. W przypadku, gdyby okazało się, że osoby zgłaszające zadanie do sprawdzenia dopuszczają się oszustwa, polegającego na próbie oddania kodu, którego nie napisali, to punkty nie zostaną im przyznane. W przpadku powtórzenia się sytuacji zostaną im przypisane punkty ujemne, o takiej wartości bezwzględnej, jaka przysługuje za wykonanie danego zadania. Jeśli taka sytuacja powtórzy się co najmniej dwukrotnie, to osoby te zostaną zobowiązane do wykonania szczegółowych sprawozdań z wykonanych zadań. Jeżeli te sprawozdania nie zostanie oddane w wyznaczonym czasie, to dane osoby zachowują punkty ujemne i dodatkowo tracą wszystkie punkty dodatnie z określonej instrukcji.
- Za zgodą osoby prowadzącej można oddać na następnych zajęciach jeden program, którego nie udało się skończyć na bieżących (dotyczy to sytuacji, gdy kończy się termin realizacji instrukcji związanej z tym programem). W dniu oddania program musi być ukończony, działać zgodnie z treścią zadania i nie zawierać istotnych błędów, w tym semantycznych.
- Ostatnie zgłoszenia zadań do sprawdzenia będą przyjmowane do 10 minut przed końcem zajęć.
- Kod źródłowy zaliczonego programu, zapisany w pliku z rozszerzeniem „.c”, należy wysłać po zakończeniu zajęć na adres podany na stronie Kontakt/Contact. Plik ten ma być załączony do wiadomości o tytule skonstruowanym według szablonu: „SO1 Grupa nr_grupy Instrukcja nr_instrukcji Zadania nry_zadań”. Numer grupy powinien być taki sam, jak ten w planie, czyli np. 2ID15A. Przykład poprawnego tytułu: SO1 Grupa 2ID15A Instrukcja 3 Zadania 1,2. W przypadku, gdy zespół wykona tylko jedno zadanie, to po wyrazie Zadania należy umieścić tylko jeden numer. Nie należy zmieniać wyrazu Zadania na Zadanie! W treści wiadomości należy podać imiona i nazwiska osób, które wykonały zadania. Należy wysyłać kod wyłącznie tych programów, które zostały zaliczone i należy to zrobić maksymalnie w ciągu tygodnia po zajęciach. Te osoby, które nie wywiążą się całkowicie z tego obowiązku, będą miały wstrzymaną ocenę na koniec semestru.
- Każda osoba uczestnicząca w zajęciach laboratoryjnych zobowiązana jest przygotować się do nich, zapoznając się z instrukcją i uzupełniając wiedzę informacjami z podanej do przedmiotu literatury. Przygotowanie to będzie kontrolowane poprzez niezapowiedziane kartkówki.
- W ciągu semestru odbędą się dwa kolokwia, każde za maksymalnie 30 punktów.
- Zaliczenie przedmiotu otrzymują osoby, które uzyskają co najmniej 50 punktów. Punkty za laboratorium obliczane są według następującego wzoru: Punkty za laboratorium = punkty za zadania + punkty za kartkówki + punkty za oba kolokwia.
- Wszelkie inne sprawy związane z zaliczeniem przedmiotu ustala Regulamin Studiów.
Inżynieria oprogramowania 1
- O ocenie z wykładu decyduje wynik egzaminu, który odbędzie się w sesji egzaminacyjnej. Osobom, które uzyskają ocenę negatywną, przysługuje jeden termin poprawkowy.
- Uzyskanie oceny pozytywnej wymaga otrzymania co najmniej 50% punktów z egzaminu.
- Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie pozytywnej oceny z laboratorium, która musi być wprowadzona do USOS przed egzaminem.
- Obecność na egzaminie jest obowiązkowa. Osoby, które nie będą obecne, muszą się usprawiedliwić, okazując odpowiednie zaświadczenie lekarskie lub inny dokument potwierdzający przyczynę ich nieobecności. Jeśli zajdzie taka konieczność, można przystąpić do egzaminu przed pierwszym terminem. W tym wypadku należy jednak wcześniej uzyskać zgodę od osób prowadzących wykład.
- Wszelkie inne sprawy związane z zaliczeniem przedmiotu ustala Regulamin Studiów.
- Obecność na zajęciach laboratoryjnych jest obowiązkowa. Nieobecności na więcej niż 5 zajęciach skutkuje niezaliczeniem zajęć. Wszystkie nieobecności muszą być odrobione i usprawiedliwione. Termin odrabiania należy ustalić w ciągu dwóch tygodni od powrotu na zajęcia. Zajęcia trwają 90 minut z przerwani i bez zgody osoby prowadzącej nie można ich zakończyć wcześniej. Spóźnienia powyżej 15 minut będą traktowane jako nieobecności.
- Zajęcia laboratoryjne polegają na projektowaniu i implementowaniu obiektowego, wielowątkowego oprogramowania w architekturze klient–serwer, w języku Java.
- Zadania wykonywane są w zespołach składających się z 3 lub 4 osób. Na zajęciach każda osoba jest oceniania indywidualnie. Terminowość oddania zadań jest uwzględniana w ocenie. Nie można zaliczać instrukcji z wyprzedzeniem. Ocenę pozytywną otrzymują osoby, które uzyskają co najmniej 50% punktów z całości zajęć, ale muszą być oddane zadania z wszystkich instrukcji.
- Wynikiem realizacji części zadań są dokumenty projektowe. Powinny one zostać dostarczone do sprawdzenia w sposób określony przez prowadzącego zajęcia.
- W przypadku instrukcji związanych ze wzorcami projektowymi każda osoba w zespole odpowiada za inny wzorzec. Pozostałe ustalenia dotyczące wzorców są dostępne na stronie dra Adama Krechowicza.
- Wszelkie inne sprawy związane z zaliczeniem przedmiotu ustala Regulamin Studiów.
Fundamentals of Programming 1
- Presence at lectures is not mandatory, but it is recommended.
- The grade scale is as follows: 2.0, 3.0, 3.5, 4.0, 4.5, 5.0. Any mark above 2.0 is a passing grade.
- To pass the lecture, the student should get at least 50% of points at the final test held at the last lecture.
- The final test is mandatory for all students.
- Using smartphones, tablets, or computers during the test without the lecturer’s permission is prohibited and will result in a failing grade.
- Talking to other students, lending or borrowing items, or disturbing others during the test is also prohibited and will result in a failing grade.
- Students that will not pass the final test the first time will be given two additional chances to get a passing mark during the examination session.
- Transfering grades from any university outside UE is not possible.
- All other matters related to grading are specified in the Unversity Regulations.
Software Engineering 1
- Presence at lecture is not mandatory, but recommended.
- The course ends with an exam.
- Only students who pass laboratories and projects will be allowed to take the exam.
- The presence at the exam is mandatory.
- All other matters related to grading are specified in the Unversity Regulations.
Programowanie defensywne
- O zaliczeniu wykładu decyduje wynik egzaminu, którego termin zostanie ustalony pod koniec semestru. Zaliczenie uzyskają co najmniej połowę możliwych do otrzymania punktów.
- Osobom, które nie uzyskają pozytywnego wyniku z egzaminu podstawowego, przysługuje egzamin poprawkowy. Jego termin zostanie ustalony również pod koniec semestru. Warunki zaliczenia tego egzaminu pozostają bez zmian.
- Do egzaminów mogą przystąpić jedynie osoby, które uzyskały zaliczenie z laboratorium i projektu.
- Nieobecność na egzaminie można usprawiedliwić wyłącznie za pomocą zwolnienia lekarskiego. Istnieje możliwość wcześniejszego zdawania egzaminu za zgodą wykładowcy.
- Wszelkie inne zagadnienia związane z tą formą przedmiotu ujęte są w Regulaminie Studiów.
