1a
|
Filtr splotowy (Convolution Filter) 3x3 dla kolorowych obrazów z głębią 24-bitową:
-
możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy przekształcenia,
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanego prostokąta,
-
regulacja intensywności filtra (przez miksowanie z obrazem oryginalnym).
|
1b
|
Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych obrazów z głębią 24-bitową:
-
możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy przekształcenia,
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanej elipsy (opisanej prostokątem),
-
wybór kanałów których dotyczyć ma przekształcenie (dowolna kombinacja RGB).
|
1c
|
Filtr splotowy 3x3 dla kolorowych obrazów z głębią 24-bitową:
-
możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy przekształcenia,
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
ograniczenie obszaru działania filtra do obszaru o podobnej kolorystyce – tzw. „magiczna różdżka” o regulowanej czułości.
|
1d
|
Filtr splotowy 5x5 dla kolorowych obrazów z głębią 24-bitową:
-
możliwość zdefiniowania dowolnej macierzy przekształcenia,
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
obszar działania filtra ograniczony przez wielokąt (definiowany z pomocą myszki).
|
2a
|
Filtr splotowy 5x5 dla obrazów w odcieniach szarości z głębią 8-bitową:
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanego prostokąta,
|
2b
|
Filtr splotowy 5x5 dla obrazów w odcieniach szarości z głębią 8-bitową:
|
2c
|
Filtr splotowy 5x5 dla obrazów w odcieniach szarości z głębią 8-bitową:
-
kilka predefiniowanych przekształceń (co najmniej 3),
-
ograniczenie obszaru działania filtra do obszaru o podobnej jasności – tzw. „magiczna różdżka” o regulowanej czułości.
|
2d
|
Filtr splotowy 7x7 dla obrazów w odcieniach szarości z głębią 8-bitową:
|
3a
|
Filtry statystyczne i regulacja balansu kolorów dla obrazów z głębią 24-bitową:
-
mediana, minimum i maksimum,
-
wybór wielkości bloku (co najmniej dwie wielkości: 3x3 i 5x5),
-
balans kolorów: niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB,
|
3b
|
Filtry statystyczne i regulacja balansu kolorów dla obrazów 24-bitowych:
-
mediana, minimum i maksimum,
-
wybór wielkości bloku (co najmniej dwie wielkości: 3x3 i 5x5),
-
balans kolorów: niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB,
-
ograniczenie obszaru działania filtrów do wskazanej elipsy (opisanej prostokątem).
|
3c
|
Filtry statystyczne i regulacja balansu kolorów dla obrazów 24-bitowych:
-
mediana, minimum i maksimum,
-
wybór wielkości bloku (co najmniej dwie wielkości: 3x3 i 5x5),
-
balans kolorów: niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB,
-
regulacja intensywności filtrów (przez miksowanie z obrazem oryginalnym).
|
3d
|
Filtry statystyczne i korekcja dla kolorowych obrazów 24-bitowych:
-
mediana, minimum i maksimum,
-
wybór wielkości bloku (co najmniej dwie wielkości: 3x3 i 5x5),
-
korekcja jasności i kontrastu,
|
4a
|
Redukcja kolorów i progowanie dla map bitowych w odcieniach szarości (8-bitowa głębia kolorów):
-
możliwość określenia wynikowej głębi kolorów (od 1 do 7 bitów),
-
dyfuzja błędów Floyda-Steinberga,
-
progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) z regulowanym progiem,
-
ograniczenie działania filtrów do obszaru wskazanego prostokąta.
|
4b
|
Redukcja kolorów i progowanie dla map bitowych w odcieniach szarości (8-bitowa głębia kolorów):
-
możliwość określenia wynikowej głębi kolorów (od 1 do 7 bitów),
-
dyfuzja błędów Floyda-Steinberga,
-
progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) z regulowanym progiem,
-
ograniczenie operacji do obszaru wskazanej elipsy (opisanej prostokątem).
|
5a
|
Redukcja liczby kolorów dla 24-bitowych kolorowych map bitowych:
-
możliwość redukcji do 256, 16 i 2 poziomów (kolorów) wynikowych,
-
paleta stała – możliwość wyboru palety z kilku predefiniowanych,
-
paleta optymalna – wybór kolorów najczęściej występujących w obrazie,
-
możliwość dowolnej modyfikacji kolorów palety (stałej) przez użytkownika.
|
5b
|
„Mikser kanałów RGB” – zamiana 24-bitowego obrazu kolorowego na 8-bitowy w odcieniach szarości:
-
regulacja stopnia udziału każdego z kanałów RGB w obrazie wynikowym,
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanego prostokąta,
-
miksowanie wynikowej bitmapy z obrazem oryginalnym (nakładanie).
|
5c
|
„Mikser kanałów RGB” – zamiana 24-bitowego obrazu kolorowego na 8-bitowy w odcieniach szarości:
-
regulacja stopnia udziału każdego z kanałów RGB w obrazie wynikowym,
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanej elipsy (opisanej prostokątem),
-
miksowanie wynikowej bitmapy z obrazem oryginalnym (nakładanie).
|
6a
|
Wyrównywanie i normalizacja histogramu dla 24-bitowych kolorowych map bitowych:
-
rysowanie histogramu RGB i jasności dla wskazanego prostokąta obrazu,
-
wybór kanałów (RGB) których ma dotyczyć operacja,
-
regulacja intensywności działania efektu (np. w procentach od 0-100),
|
6b
|
Wyrównywanie i normalizacja histogramu dla 24-bitowych kolorowych map bitowych:
-
rysowanie histogramu RGB i jasności dla wskazanego prostokąta obrazu,
-
wybór kanałów (RGB) których ma dotyczyć operacja,
-
regulacja intensywności działania efektu (np. w procentach od 0-100),
|
7a
|
Obrót i zmiana rozmiaru kolorowych obrazów 24-bitowych:
-
powiększanie maksymalnie do 4x (400%),
-
zmniejszanie maksymalnie do 4x (25%),
|
7b
|
Obrót i zmniejszanie kolorowych obrazów 24-bitowych:
-
możliwość wskazania prostokątnego obszaru obrazu dla przekształcenia,
-
obrót wokół środka zaznaczonego obszaru.
|
7c
|
Powiększanie i korekta perspektywy kolorowych obrazów 24-bitowych:
-
powiększanie maksymalnie do 5x (500%),
-
skalowanie jednorodne i niejednorodne (różne współczynniki w osi X i Y),
|
8a
|
Generowanie i nakładanie kolorowych obrazów z płynnym przejściem koloru:
-
nakładanie od 2 do 16 różnych obrazów (ładowanych z pliku lub generowanych),
-
nakładanie bitmap różnych rozmiarów – skalowanie do największej bitmapy,
|
9a
|
Narzędzie do retuszowania zdjęć przez kopiowanie fragmentów obrazu („stempel”):
|
9b
|
Narzędzie do retuszowania zdjęć przez kopiowanie fragmentów obrazu („stempel”):
-
dla obrazów 8-bitowych w odcieniach szarości,
-
obsługa myszką,
-
co najmniej dwa różne kształty stempla (np. koło i kwadrat).
|
10a
|
Korekcja obrazów 24-bitowych:
-
balans kolorów – niezależna regulacja jasności każdego z kanałów RGB,
-
zamiana składowych RGB obrazu miejscami (wszystkie kombinacje),
-
zamiana kolorów na przeciwne (negatyw),
|
10b
|
Korekcja obrazów 24-bitowych:
-
balans kolorów – niezależna regulacja gammy każdego z kanałów RGB,
-
zamiana składowych RGB obrazu miejscami (wszystkie kombinacje),
-
zamiana kolorów na przeciwne (negatyw),
|
10c
|
Korekcja obrazów 24-bitowych:
-
korekcja jasności i kontrastu,
-
korekcja współczynnika gamma,
-
progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) – regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB,
-
ograniczenie obszaru działania filtra do wskazanego prostokąta.
|
10d
|
Korekcja obrazów 24-bitowych:
-
korekcja jasności i kontrastu,
-
korekcja współczynnika gamma,
-
progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) – regulacja progu osobno dla każdego z kanałów RGB,
|
10e
|
Korekcja obrazów 8-bitowych w odcieniach szarości:
-
progowanie (zamiana obrazu kolorowego na dwuwartościowy) – regulacja progu,
-
korekcja jasności i kontrastu,
-
korekta współczynnika gamma,
|
10f
|
Korekcja obrazów 24-bitowych:
|
11
|
Prosty RayTracer:
-
obsługa promieni wtórnych – odbić i przezroczystości
-
obsługa figur geometrycznych takich jak trójkąt, sfera
-
możliwość wczytania sceny z pliku (dowolny format, może być własny)
-
obrót sceny wokół osi OY
|
12
|
Gra/Symulator 2D lub 3D (dokładne wymagania do uzgodnienia):
|