Ogólne zasady korespondencji mailowej
1. Maile wysyłamy z konta tak skonfigurowanego by wyświetlało się imię i nazwisko osoby wysyłającej. Gdy w polu "Od:" zamiast imienia i nazwiska pojawi się np. tylko doxi89@gdzies.tam.pl mail taki zostanie usunięty bez czytania.
2. W mailach podpisujemy się, najlepiej imieniem i nazwiskiem ale i określamy która grupa np: Jan Kowalski Studia dzienne gr. 4ID12B
3. Temat maila zawsze powinien sugerować czego będzie dotyczyć jego treść (np. Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C). Powinien zawierać kilka magicznych znaków mianowicie nr grupy dziekańskiej do której uczęszczamy na zajęcia np.: 1ID13A
(osoby powtarzające rok piszą nazwę grupy z którą odrabiają zajęcia a nie w której się znajdują, w przypadku braku przypisania można napisać POSCIG)
Przykładowo:
Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C 1ID13A
lub tak:
1ID13A Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
lub tak:
Sprawozdanie 1ID13A Lab.1 Programowanie w C
Maile bez podanej grupy w wyżej przedstawionej formie będą trafiały do kosza, czyli np:
1 ID 13A Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
13A Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
11D13A Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
IID13A Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
1ID13 Sprawozdanie Lab.1 Programowanie w C
i tu naprawdę kombinacji nieprawidłowego tematu można by mnożyć bez liku.
4. Nie wysyłajcie maili bez treści. Nawet jeżeli chodzi o przesłanie samego załącznika. Treść może być minimalna np. Szanowny Panie..., przesyłam sprawozdanie z dn. .... Pozdrawiam itd.
Maile z załącznikiem bez treści mogą zostać potraktowane jako zainfekowane.
5. Adres mailowy który znajdziecie na stronie achillesa lub na głównej stronie politechniki może się różnić, są to tzw aliasy. Oba są poprawne, nie trzeba wysyłać jednocześnie na dwa maile, wystarczy na jeden z nich.
6. Starajcie się wysyłać zawsze z tego samego konta. Ułatwi to potem ewentualne odszukanie i zmniejszy szanse nieporozumień.
7. Polecam też przeczytać artykuł Formy grzecznościowe w e-mailach